Praktiken idag!

Fredag:

Idag kom jag lite sent till min praktik, men de visste redan min handledare om så att de var ingen fara. Var tvungen till att vara i stallet när min hovslagare kom, försökte byta tiden men de gick inte eftersom alla i stallet skulle skos och min häst är ganska speciell så måste stå och hålla honom i en timma.

När jag kom till praktiken fick jag först och främst sitta vid en hund som hade vaknat ur sin narkos efter en kastrering och han var ganska förvirrad och ledsen, så fick sitta hos honom i ca 20 min och prata lite lugnt med honom. Det hjälpte ganska mycket faktiskt, tycker det är så underbart att sitta med djuren och prata lugnt med dom och man ser att de hjälper. Likadant att sitta med dom och man är dom första man ser innan dom somnar och den första när dom vaknar för då blir dom så otroligt glada när man kommer och tittar till dom. Känns som dom känner sig trygga på något sätt då, någon dom kan lita på. Lika härligt att se de varje gång men lika tråkigt när dom åker hem igen.

Under några timmar var jag med i undersökningsrummen och lyssnade noggrant på veterinärerna på deras diagnoser och sånt där. Pratade också mycket med djurägarna, det är roligt att få byta ut sina erfarenheter samt få höra deras.

På eftermiddagen fick jag även vara med under en avlivning, det var inga djurägare där utan bara veterinärerna. Ganska hemskt måste jag erkänna, speciellt det skriket som den här marsvinet gjorde sekunden innan den dog. Någon slags dödsångest, vet inte orsaken till att den blev avlivad men förmodligen var den gammal. Men de positiva är att den dog med sin kompis iallafall, så dom är inte ensamma i Trapalanda

Det var detta som hände idag, inget speciellt. På Måndag blir de en låång dag, då jobbar jag från 08.00 - 19.00. Egentligen skulle jag jobba till 16.00 men på Onsdagar är jag tvungen till att gå tidigare eftersom jag går en licenskurs då. Och det var okej för min handledare att jag kunde kompensera den tiden genom att jobba längre på Måndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0