Praktik och Nationella

Hej!
Lite dålig uppdatering, men ska bättra mig!

Måndag:

Då var jag på praktik, min första dag där. Det ligger i Partille och är en djurklinik, tycker det är riktigt skoj och får lära mig en massa. På morgonen hade jag hamnat fel med bussen så fick gå tillbaka tre hållplatser vilket inte var så roligt med tanke på att de va ganska varmt. Till slut kom jag fram, och de första jag fick göra var att få vara med på en kastrerings operation. Trodde jag skulle bli yr och må illa men de gjorde jag inte, jag gör ju de oftast när jag ser blod osv. Men de gick väldigt bra, kollade inte för mycket ville inte riskera nånting och skämma ut mig. Haha!
Tyvärr så var de väldigt många djur som avlivades då och fick se många döda katter och en stor död hund, men de är nånting som jag måste lära mig även om det är tråkigt! Jobbade från 08.00 till 19.00.


Tisdag

Idag var jag inte på min praktik, hade nationella prov i engelska så fick åka till skolan. Behövde inte åka till praktiken senare för de hade bara varit lite onödigt. Hade nationella från 08,30 till 11.00. Det gick väldigt bra, bättre än vad jag trodde och kommer absolut få ett G. Ville försöka hoppas på VG men de är lite för högt för mig med tanke på att jag suger i engelska haha. Men man ska ju alltid sätta högre mål så man kan försöka lite mer. Efter skolan åkte jag hem, somnade riktigt skönt på soffan. Har blivit så trött nu det senaste men snart är de sommarlov och de ska bli GREAT!!

Nu ska jag bädda ner mig och kolla på en film, börjar 12.00 imorgon så kan äntligen få en sovmorgon!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0