Mina praktikdagar

Måndag:

Min första dag på APU tillbringade jag i djurkliniken i partille. Jag trivs oerhört bra och har fått se och göra mycket mer saker än vad jag inte trodde att jag skulle få göra. Det första jag fick göra när jag kom dit var att få vara med på en kasterings operation. Jag fick stå precis bredvid och få titta på när operationen utfördes. Senare (på samma katt) fick jag även vara med på röntgen, men jag fick inte vara inne samtidigt som röntgen bilderna togs eftersom personer under 18 inte fick vara där pga strålning m.m. Då fick jag kolla sex olika röntgen bilder, veterinären beskrev dom och jag lyssnade väl.

Därefter fick jag kolla till djur som vaknat efter narkosen och diska operations verktyg. Under någon timma gick jag och inte hade någonting att göra eftersom då skedde de mycket avlivning och operationer i en annan sal som jag inte fick vara i. Tyvärr fick jag se en väldigt många avlivna djur men som sagt, det är någonting man måste lära sig om man vill bli djurvårdare men tyvärr är de lika sorgligt varje gång. Jag fick vara med i undersökningsrummen och kolla på och lyssna, hjälpa till att klippa klor och lägga ögondropp på dom djuren som var nedsövda så att inte ögonen torkar ut på dom. Jag har lärt mig oerhört mycket på bara en dag och personalen är otroligt snälla och kunniga. Jag kommer lära mig en massa roligt och intressant under denna tid, och de kommer jag ta vara på.'

Väldigt mycket sprit man har fått använda på sina händer så händerna har torkat ut, men de gör ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0