Helt jävla fuckiiiing slut!

Hejhej!

Åh jag känner verkligen inte för nånting längre, har jobbat hela helgen och jag har noll energi kvar i min kropp. Igår stressade vi genom hela jävla dagen, hann äta lunch i ca 4 minuter och då överdriver ja inte. Min lunch blev klockan två och jag börjar 7 på morgonen. Kan ni tänka er att jag var ganska hungrig då eller? svaret är lätt, ja ja ja ja!!!

Vissa kanske undrar varför jag har valt att jobba där jag gör, eftersom jag alltid är så himla trött efter varje gång. Svaret är ganska simpelt, pengar. Men klart de handlar ju inte bara om det, visst de är ett slitet jobb och man blir trött av de, men på något sätt så finna de faktiskt fördelar med de. För de första är jag ute i stort sett hela dagen, helt underbart om de är fint väder. Hade inte klarat av att vara inne en hel dag. För de andra så går jag oerhört mycket, hade med mig en stegräknare för en dag och då tror jag att jag gick 20 000-30 000 steg OM DAGEN! Kan ni tänka er vilken bra träning de är, ungefär som att gå på gymmet fast man får lön :) Sen så även om jag ibland rent ut sagt har lust att knivhögga varje häst jag ser så tycker jag även om dom, klart man blir sur på dom när dom håller på att tralla runt när man går ut eller in med dom och hade jag haft en egen häst som hade gjort sådär eller om vi bara hade haft 10 hästar i stallet så hade de varit lugnt. Men när de är 38 hästar i stallet och dom flesta trallar runt så klart man blir arg och frusterad, man är ju trött och irriterad då går de tyvärr ut på dom.

Det värsta är att gå runt på jobbet och vara sur, de har jag varit idag pga vissa incidenter som jag inte vill gå in på några detaljer. Men tar så oerhört mycket på en att gå runt och vara sur och arg och bitter, i början (imorse) försökte jag hålla minen och inte bry mig om de så mycket men sen på eftermiddagen gick min gräns. Jag var så arg så jag nästan kokade. Så nu är jag helt slut, ska snart lägga mig och se en film och typ somna in för gott känns de som. Imorgon ska ja gå upp klockan 05,45 också, å snälla ta livet av mig. Ska jobba imorgon med, fast som veterinär inprincip :) Fan va tufft de är att säga så, haha. Jaja nu fick ni nånting att läsa iallafall :)

Peace out
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0