Skolan...

Godmorgon mina hjärtegull, har ni sovit gott eller :)? För de har jag, ville helst inte gå upp i morse men var ju så illa tvungen tyvärr... Mamma sa nog till mig tre eller fyra gånger, .....ANNNA!!! Gå upppp! Haha

Igår var ju som sagt veterinären hos min häst, han kollade genom honom ganska snabbt med sån stetoskop. Lyssnade på lungorna och även tryckte under halsen så han hostade och lyssnade på halsen samtidigt.

En hals infektion hade han fått, ungefär som en helt vanlig förkylning fast en liten värre hosta bara. Så han fick två olika mediciner, en antibiotika och en för själva halsen. Alltså slemlösande.

Har ju hört att de har gått kvarka runt omkring stallarna nu, men jag gick inte och läste om det igår och symptomerna för kvarka har inte Adde. Det ska vara feber dessutom och vi har tempat Adde i fyra fem dagar och ingen feber har han inte. Men jag tror veterinären vet bättre så hade han misstänkt de så hade han ju självklart gjort prov på de.

 

Så nu har jag ett eget litet jobb för mig själv denna helgen, ska åka upp till stallet tre gånger per dag, lördag och söndag. En morgon, en lunch och sedan em/kväll. Och ge honom sin medicin då med andra ord :) Han är ju lite speciell så vem som helst kan inte göra det, eller klart de kan dom ju men jag vill inte skrämma upp honom inödan så de är ju bättre om jag gör de eftersom han litar på mig!

 

Sitter just nu på en Svenska lektion, men ska strax fixa ordning ett arbete som vara klart nästa vecka. Ha de gott så länge <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0