Min dag igår, not good!

Hej Kära läsare!

Förlåt att jag gjorde ett sånt kort inlägg igår, men jag var så uppspelt haha! Men ska berätta min dag som jag hade igår, vilket var ganska bra men inte vissa fall!

Det började med att jag var på väg in till skolan, hade försovit mig som vanligt. Så hade lite bråttom, ibland när jag åker ner till Mölndal där jag byter buss så ibland så tajmar inte tiderna. Men det finns så många val att välja mellan när jag ska till min skola. Olika bussar, spårvagn eller tåg, tar ju alltid den som kommer först!
Så till slut kom min buss, jag skulle ta med mig en adapter till Elin också som skulle få den plus att jag hade mitt headset i samma ficka så när jag hade satt mig inne på bussen så fick jag för mig att jag skulle organisera min fickor lite! Började med min innerficka, där hade jag adapter, headset, mobil, en massa papper, parfym, tändare, ciggpaket och min plånbok. Så den var ju ganska full!
Jag tog då ut min plånbok och la den bredvid mig, tänkte just då att nu får jag INTE glömma den! Jag fixade ordning mina fickor väldigt bra, hoppade av bussen och gick till skolan.

Vi har matkort på våran skola, så vi får dra den i en apparat för att kunna få en tallrick. När jag gick till min matsal igår med mina kompisar så kom vi till apparaten. (Detta var då ungefär 3 timmar efter) Det var då jag insåg att jag glömde min plånbok på bussen! Jag fick panik! Hade ju nästan hela mitt liv där i, haha låter kanske löjligt men mitt legetimation, bankkort, busskort, solkort, matkort och pengar. Jag började nästan gråta eftersom jag skulle få min lön idag och utan mitt leg får jag inte ut alla mina pengar! Utan jag får bara ut 1000 kr med hjälp av mamma när hon legitimerar mig hos banken. Allt hade blivit så himla mycket krångligare!

Mamma ringde iallafall vässtrafik och dom skulle ringa så fort dom visste något. Tiden gick och ingen ringde, när jag var på väg hem och precis innan jag gick in i min svale så ringde min telefon. Jag svarade, han som ringde var busschafför till den bussen som jag hade tapppat min plånbok. Vet ni hur överlycklig jag blev när han sa "Jag har din plånbok här" Det bästa man har hört på länge!!

Jag skulle då ner till Astra busshållplatsen för att möta upp honom med sin buss, jag åkte ner. Hade med mig min hund eftersom hon alltid hänger med till stallet. Jag satt där i ca 20 min, då ringer de på min telefon igen. En annan busschafför, hans buss hade gått sönder!! Sån otur jag fick då! Liksom hur höga är oddsen att en buss går sönder?! Inte nog med de, så tänkte jag att jag åker upp till stallet iaf även om jag inte har ngt giltigt färdbevis men ja var ju tvungen till att åka till stallet! Min buss kommer, och jag får inte ens hoppa in!
Tydligen så får de bara vara två hundar samtidigt på bussen för att förhindra att de ska bli bråk, men liksom hur ofta är de två hundar på samma buss?!?! Hahaha, fick sån otur där!

Det löste sig med stallet iallafall, sen på kvällen kom Kim hem till mig så de var iallafall lyckat :)
Ska snart ner och hämta min plånbok igen, hoppas att detta kommer gå bra!
Frågade också han som har den nu om han kunde kolla genom min plånbok och berätta vad som fanns kvar. Vad jag fattade de som så var allt kvar!!!! Så tack den underbara människan med hjärtat som lämnade in den till buss chaffören! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0