Hatar detta

Att ha häst kan vara de bästa som finns, men också de värsta som finns! Min häst är som min allra bästa vän, känner honom utan och innan. Har ägt honom nu i 8 år och jag ser på honom när han inte mår bra.
Och att se min allra bästa vän lida är något oerhört jobbigt för mig. Läser överallt vad de kan vara det som han har fått och jag har besämt mig nu, ringer veterinären. Kan leda till fruktansvärda nackdelar om man inte ringer, och det är värt att lägga ut ett par tusen lappar åt sin bästa vän. Än att de kan leda till så pass långt att man måste ta bort dom.

Jag vet att vissa förstår inte bandet mellan häst och människa, eller djur överhuvud taget. Men ni ska veta att min häst betyder mest för mig. Ingen annan betyder så pass mycket som han gör! Vi har ett speciellt band mellan oss som inte går att förklara, men man ser det när jag tränar med honom. Han kollar på mig på ett sätt som sätter en plats i mitt hjärta, dom kloka ögonen som ser på just mig gör livet värt att leva. Att någon kan lita på en så mycket är helt ofattbart, han hade gått över eld om jag hade sagt att de var okej! Ni förstår inte , men jag gör det.

Får alltid ont i mitt hjärta när jag vet att han mår dåligt, något ingen av er kommer att förstå. Ingen kommer kunna ta över den stora platsen han har i mitt lilla hjärta. Ingen! Den bästa vännen man kan ha, kommer ihåg när jag bodde i Plönninge så var jag väldigt ofta deprimerad. Då kunde jag gå till stallet och bara sätta mig inne i boxen, att bara ha honom i närhet gör att jag känner mig trygg.

Men nu när han har trötta ögon och trött i hela sig gör så ont! Så fort jag tänker på de värker det i hela kroppen på mig, vissa av er kanske jag tycker att jag är löjlig. Men ni får göra det då, för vet ni vad? Jag bryr mig inte ett skit, tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0