Denna dagen asså...

Usch, idag har jag ju jobbat och det var inte alls roligt. I morse när jag vaknade kunde jag knappt svälja så ont jag hade i halsen, men det jobbet jag har så måste man oavsett vad åka till stallet och klarar man inte av de så får man iallafall åka dit och sedan försöka ringa någon under tiden man är på jobbet.
Men jag ringde aldrig in någon för jag tänkte att de var bara att härda ut. Så jag gjorde det, men de var jobbigt. Att mocka och ta i hårt fysiskt är ingenting jag rekommenderar när man är täppt och har feber + halsont!
Sen grädden på toppen så har jag slutat röka också, och idag var de första dagen för mig utan cigaretter. Och eftersom jag har så ont i halsen så är de inte ens gott att röka heller men jag har ju rökt sen jag gick i 7an och de är ju fyra år nu och man måste ju ändå ha sitt lilla nikotin i kroppen som den är van vid nu.

Så jag har haft några stunder idag som jag känt att jag verkligen behöver en cigg men de har gått, men när jag höll på att ta in hästrarna så finns de vissa hästar man inte klarar av att hålla tålamodet uppe. Dom går på en, trampar på en, naffsar på en och ibland får för sig att gå någon annan väg. Och vi håller ju i två hästar samtidigt så man måste hålla koll på båda två. Så var de ett par jag gick med, jag blev så jävla förbannad för en gick jätte fort och den andra gick jätte långsamt så jag fick ju hålla ena armen rakt fram å den andra rakt bak. Då blev jag jätte sur, och de hjälper att ta en cigg just då. Men nu hade ju inte jag en cigg jag kunde ta och jag kände hur röksuget och drog i mig, jag höll på att börja gråta och skrika samtidigt haha.

Så våra stalldörrar så har vi en krok på varje ytter sida på dörrarna för att dom sedan ska kunna haka upp sig på en krok på stall väggen om man slänger upp dörren.  Och de blev tvärdrag i stallet så kunde inte öppna någon dörr för då smällde den ju igen lika snabbt och jag höll i två hästar. Så jag jag gick till andra sidan av stallet där den dörren var öppen, och bara slängde igen den så hårt jag bara kunde för var så irriterad. Men jag tänkte ju inte på att när man stänger dörren så måste man trycka igen den för att sedan den andra dörren ska kunna sättas ihop med den ena. Så den studsa ju tillbaka lika snabbt som jag smällde igen den, och den metall kroken fick jag rätt in i höften. Och tänk er då, jag är skit sur och får den in i höften, det gör ju fasen inte saken bättre. Haha åh gud, de va inte kul!! Haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0