Watching you kiss her

Hej!

Har inte skrivit på ett par dagar nu , men har jobbat så orkar inte skriva när jag kommer hem. Inte kul alls att jobba i helgen, eller ja de är aldrig roligt. Men i Söndags så försov jag mig, kom till jobbet 08.30 när jag började 07.00. Inte populärt kan jag då säga, var skit sur hela morgonen och blev ju inte lättare att jobba med en ännu surare människa!!!

Nåja, jobbar bara där till slutet av Augusti nu. Jag orkar inte ha ont i hela kroppen varje Måndag, det är helt enkelt inget tjejjobb. Det kan jag ju då konstatera :) Haha
Har lagt in ett CV på arbetsförmedling och hela förmiddagen spenderade jag på att försöka hitta jobb, men vafan alla ska ju ha massa erfarenheter hit och dit och dom erfarnheterna jag har jo de är ju i stall. Det kommer man ju långt med? Knappt så man får tidningsjobb med dom meriterna.... Men jag tycker faktiskt att man borde de en människa en chans, man är ju inte mer än människa . Men folk ställer så höga krav på varandra hela tiden , inte lätt att leva i detta samhälle förstår ni . Haha låter som en bitter 50 årig tant som har upplevt revolutionen men jag tycker att sverige ska ändras. Iallafall när de gäller med jobb , liksom till och med en café assistant ska ha minst 2 års erfarenhet när de gäller de området plus gymnasierelaterat.. Hur kan man få 2 års erfarenhet när alla ställer dom kraven? Finns liksom ingen ände att börja på .

Efter Augusti lönen ska jag köpa sånt startpaket på en körskola med 10 kör lektioner och 1 teoripaket, ska äntligen börja med de förbannade körkortet!! Vill verkligen ha de så fort som möjligt. Sån frihet, plus att de blir lättare att få jobb då med!

Nej vafan nu är de sommarlov, ska vara sol hela veckan så blir väl kanske snart dags att åka till havet steka sönder ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0