Jävla skit väder ...

Hey!

Äntligen har mitt tangentbord kommit tillbaka till sitt rätta ja, förstår inte riktigt varför de blir så ibland. Men typ en gång i månad börjar de sega sig. Får typ trycka skit hårt på tangenterna och sen helt plötsligt blir de bra igen. Hmm, konstigt . Min dator gör som den vill :)

Alltså, just nu känner jag för att gräva ner mig under jorden och inte behöva göra något. Är skit seg, måste till stallet. Men vafan de spöregnar ju som inåthelvete! På ett sätt ska de faktiskt bli ganska skönt att slippa ha häst under hösten, men liksom jag har haft häst enda sen jag var 10 år. Ett tag hade jag honom 7 dagar i veckan, nu har jag visserligen honom tre dagar i veckan men jag jobbar ju liksom i stallet också. Så det ska bli gott att bara ägna sin tid till skolan och sånt som man aldrig har haft tid till innan :)

Nu är de bara två dagar kvar i skolan, en dag kvar som är normal. Sen slutar vi, ska bli så skönt! Men denna terminen har gått sjukt fort om man tänker tillbaka. Jag är inte så nöjd med min insats i skolan, kunde ha gjort bättre. Men de är alltid lätt att kolla tillbaka och tänka att jag kunde ha gjort så här istället. Men när man väl är där så väljer man alltid de som inte tar så mycket på krafterna. Människan är en lat individ, så är de bara.

Jag ser tre snorungar hoppa i vattenpölarna, leka i spöregnet. Tänk när man var liten, man förstod inte så mycket. Man levde i nuet och hade inte en tanke på konsekvenser eller problem. Nu när man blir äldre känns de ibland som man har hela världen på axlarna, ganska tungt kan jag ju då påstå. Ju äldre man blir desto svårare blir livet, man får ta större ansvar och större beslut. Tänk när man är typ 60 år, och vill bli 25 år igen. Kommer ju aldrig att ske, jag vill inte bli gammal. Men så är de med livets cykel.

Haha känner att jag börjar bli lite djup, nu ska jag ta mig en cigg och sedan ut med min svarta hund som inte förstår att hon är svart. Hon borde vara stolt, men hon är för dum för de :)

I'd cross the desert
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0