Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Hej!

För en del av er som sitter hemma just nu, ihop kurade i eran säng och kollar på tv medans ni hör regn dropparna slå mot era fönster så tycker ni att de är en perfekt dag för att stanna inne och kolla på film. Jag håller med er, det är de verkligen!
Men försök föreställa er mina känslor just nu, om tio minuter exakt måste jag ner och ställa mig och invänta bussen. Sedan hoppa av bussen efter ungefär 10 minuter, sätta sig i en kall busskur och vänta ytterligare 10 minuter till nästa buss. Sedan försöka få upp värmen i denna bussen som jag ska sitta på ungefär 7 minuter för att sedan hoppa av och få gå ungefär exakt 1 ½ km på en lerig grusväg för att mocka lite bajs.
Nja, just nu tänker ni fy fan för henne. Fan va synd de är om henne, MEN hon har ju ändå valt de själv. Där har ni en poäng, jag har valt de själv, jag har valt att köpa en häst för dyra pengar och sedan är tvungen till att åka till i stort sett varje dag.

Men gott folk, för er som är sugna på att köpa häst. Absolut de finns så fina stunder man har med dom, på sommarkvällarna när man rider ut i skogen, på vintarna när man galopperar över ängen fullt med snö. Visst låter de mysigt? Men man tänker aldrig på innan man ska köpa häst att de finns vissa dagar man absolut inte vill till ett kallt stall, som t ex en regnig sommardag som idag eller en 20 minus kall eftermiddag och de blåser något otroligt mycket, eller riktigt, riktigt, riktigt varma dagar så har man absolut INGEN lust att åka till stallet. OCH JAG HAR ABSOLUT INGEN LUST ATT ÅKA DIT IDAG, vad jag än tar på mig för kläder blir jag helt pisseblöt bara jag går ner till affären eller ut med min hund. Hur blöt kommer jag då inte bli när jag ska vara i stallet i två timmar? Hmm,, men men , bara till att bita ihop. Man får helt enkelt se fram i mot dom dagarna man njuter av att vara i stallet. Som tyvärr inte är så ofta nu för tiden, för min del...

Nej nu får jag sätta på mig kläder, va f*n ska jag sätta på mig för kläder då? När jag oavsett bara blir blöt, för självklart har man inte de som är pricken över i:et just nu. REGNKLÄDER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0