Ska man ringa polisen om man ser nödraketer?

Asså idag när jag red monté så såg vi långt bort hur de lös så mycket, men så insåg vi att de var sådana nödraketer. Det var ju typ sju eller åtta stycken var eller nåt sånt där.
Det är ju egentligen till för att tända dom i nödfall och den som ser ska ju ringa och berätta de för polisen/räddningstjänsten. Vilket fall så gjorde jag faktiskt de, onödigt ändå! För jag ser ju bara de, men jag vet ju inte exakt vart de är någonstans. Så försökte berätta de och lokalisera så gott jag kunde , men han i rädddningtjänsten upprepade typ 15 gånger, men vart ligger de då? Ja ba, men asså ja kan inte säga så mycket mer än va ja säger just nu, jag ringer för antagligen är de ju någon som behöver hjälp...
Men så låg de också precis bakom polishuset vid Aminogatan, så sa ja de att poliserna kan väl bara sticka ut sitt huvud från sitt fönster för dom kommer ju att se.
Men ah sen la ja på så skulle dom ringa upp, men när dom ringde så var jag uppe i så hög fart med hästen så kunde inte svara haha!
Jaja, hoppas att nödmänniskan mår bra, men liksom vem är de som äger 15 nödraketer?? Man brukar väl äga en :S?

I don´t mean to carrie on ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0