OS VANCOUVER SVERIGE-FINLAND !


Hej nu va det dags igen att ge er lite mera information, igentligen orkar jag inte har varit några nätter man knappt sovit på nu . Men det får la gå för denna gången då =)

Tre Kronor hade inga problem att slå Finland i morse.

Två mål av Loui Eriksson och en ny nolla av Henrik Lundqvist innebar en 3–0 seger – och att Sverige får möta Norge eller Slovakien i en kvartsfinal.Det var Finland som hade imponerat under de två första omgångarna i OS, medan Sverige haft problem med både Tyskland och Vitryssland. Som ni redan vet som jag talat om innan att det har varit lite osäkert !... Men i dagens match var det inget snack, Tre Kronor va bäst under hela matchen mot Finland från första nedsläpp och fick en ganska så enkel resa fram till en 3–0-seger.. Loui Eriksson inledde målskyttet i den första perioden, när han stötte in en retur i spel fem mot tre.Nicklas Bäckström pricksköt 2–0 i det bortre krysset innan Loui Eriksson slog till igen, framspelad av Johan Franzén.Tre Kronor var egentligen bara ordentligt pressat vid ett tillfälle. I den andra perioden fick Finland dubbla chanser i fem mot tre, men inte ens då lyckades man få hål på Henrik Lundqvist.– Jag behöver bara vara stabil än sålänge tycker Henke som jag tycker har varit helt otrolig under denna match idag och även i andra matcher :) ... Och nu blir det antagligen Norge eller Slovakien att möta i Kvartsfinal själv hoppas jag på att det kommer bli Norge för då kan jag nästan gå ut och säga att vi vinner med 5-0 =)..

KING HENKE =)



Det va curling Sverige-Usa inatt, men Sverige förlorade efter en skiljeomgång !

Men nu har jag inte tid att skriva mer, blir nog att ta det väldigt lugnt idag . Det är ju en ny kväll med massa spännande ikväll med ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0