OS

Nu är jag tillbaka den okända eller om det är jag Anna som skriver det får ni reda på när OS är slut !

Sverige-Vitryssland

Som alla vet så spelade ju Sverige - Vitryssland igår och jag själv tyckte att det inte va den bästa match jag har sett mej vi började ju ta ledningen med 1-0 sen 2-0 i första period sen i andra period så drog vi till med 3-0 och det va ju väldigt gött då tänkte man ju att denna matchen vinner vi lätt med tanke mot för 8årsen då vi förlorade mot vitryssland. Men så lätt blev det inte Vitryssland kom tillbaka med 3-1 sen 3-2 då blev det jätte närvöst för Vitryssland spelade på jätte bra och va väldigt nära på att kvittera 3-3 men så långt gick det inte vi hade ju Jonas Gustavsson i målet och han släppte väldigt mycket returer men det räckte ändå till en seger och i tredje perioden blev det 4-2 till Sverige :) Men jag tycker att bästa spelaren igår va Daniel Alfredsson :)

Nu är det curling Herrar Sverige-Usa , Usa leder med 6-7 i tionde omgången och det hara varit blandane känslor i denna omgång och jag har inte kollat så mycket har bara fått lite information ifrån sidan ! Men nu sitter jag och tittar och det blev skilje i tionde omgången och den va väldigt jämn men Sverige förlorade i elfte omgången med 7-8 =/


Damernas Super G gick ju idag och Anja körde även där hon tog dom första kurvorna riktigt bra men sen när den svåra högerkurvan kom så blev det lite jobbigt för henne och tappade massa tid så hon gick ner sej till den åttonde platsen sen vet jag inte mer :) Men tycker det är jätte starkt av henne att kunna köra tävlingar efter den hårda vurpan :)


Men ha det så bra sålänge så hörs vi senare förmodligen PUUUUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0