Kunde vi försvara vårat GULD ?

Hej på er idag ska jag ha lite mera att skriva , men ändå inte så mycket !  =)

Sverige mötte Slovakien imorse, för att avgöra vilket lag som skulle gå vidare till Semi-Final och ett lag åkte ut ...
Jag tycker att det va en ganska okej match men ändå inte, svenskarna släppte iväg slovakien in i deras anfallsområde väldigt lätt, å vissa spelare va inte tillräckligt snabba att jobba hem igen ! .. Slovakien att ett bra tempo gick på hela tiden , men det som gjorde att dom fick så många chanser va att dom väntade på Svenskarna skulle tappa pucken , å då sticker Slovakien till anfall och Svenskarna hinner inte jobba hemmåt . Då blir det ju självklart mål kommer dom 2 mot 1 så är det ju inte lätt för backen och framförallt inte för Henke =/ .. Sen tog dommaren såna jävla dåliga beslut om utvisningar och Slovakierna va jävligt duktiga på powerplay ... Men i övrigt så skötte sej Sverige ganska bra, foppas kedja fick göra mål det va ju riktigt roligt, målet kommer när Z sköt och pucken studasade på en Slovakier ! =) .. Sverige petade en 2 puckar till men tyvärr så räckte inte det, slovakien vann med 2-4 och nu är Sverige ute ur OS =/ Jälvigt Jävligt tragiskt men va kan man göra här hemma, det är ju bara att hoppas på om 4 år igen att vi kan få tillbaka vårat OS GULD :)



Men nu räcker det med Hockey !


Igår hade vi även 5 milen skidor herrar. Ni vet ju hur bra Svenskarna här på att åka skidor, och framförallt nu i OS vilken jävla form dom är i :) Jag såg inte allt igår så kan inte skriva så mycket om det förutom att  DET BLEV ETT OS GULD TILL  =)

Curling H Sverige_Storbritanien gick igår med men det såg jag inte klart somnade till där =/ Men när jag kollade låg Sverige riktigt bra till :)

Men nu finns det inte så mycket mera Ha det så jävla gött !
OS VANCOUVER 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0