Lördag

Hej!

Ni förstår inte vilken lättnad de är för mig att de är sista gången jag ska jobba imorgon, för jag är så trött på de. Blir bara värre och värre och de är så jäkla tungt.
Så ska vara arbetslös ett tag, får leva på mitt studiebidrag så länge tills jag hittar ett nytt jobb. En sak är jag säker på och de är aldrig mer i ett stall. Man behandlas precis som en slav enligt mig, ingen tar hänsyn till något. Så goodbye till de!!!!!!!

.

Jag har ingen aning om vad man kan hitta på för något idag. Känns väldigt deppigt just nu.
Läste föresten en bok häromdagen som heter Varför, väldigt grotesk bok men ändå ganska bra. Handlade om en familj som flyttade till sverige från chile, flickan i familjen var 10 år när hon flyttade till sverige. Redan från första dagen i den svenska skolan har hon varit mobbad, folk kallade henne svartskalle och alla skrattade när hon försökte prata men hon hade ingen bra svenska . Och de kan man ju förstå.
När hon var 16 år träffade hon en kille , de blev tillsammans och efter 2 år med varandra gifte de sig. Men de va inte direkt någon dröm hon levde i, på deras bröllops natt var hennes man otrogen mot henne. Med sin halv syster!
Han slog henne för ingenting , blev psykiskt misshandlad hela tiden och ingenting var bra. Hon skaffade barn med denna mannen och hon får leva med att hennes barn har blivit ganska sjuka efter all upplevelser när deras pappa ständigt misshandlade deras mamma.
Efter 16 år kom hon ifrån denna mannen, hennes son hade gått till socialen och anmält sin pappa för misshandel.
En otroligt bra bok, men man ärväldigt arg när man läser den. För folk runt omkring henne vet vad som pågår men ingen hjälper henne. Vilket fall som helst så slutade den lyckligt och de är huvudsaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0