Klyven...

.......


Det här har variit absolut livets svåraste stund, och även beslut. Tänkt på båda för och nackdelar, jag väger helst till ett beslut men vet att de aldrig skulle fungera.
Så är mer eller mindre tvungen till att ta detta beslut, även om halva mig inte vill. Men de kommer komma fler gånger absolut, hoppas de är snart iallafall. För jag vill verkligen men inte med dig.

Har ni också haft en bild på hur eran framtid kommer att se ut? Jag har iallafall en bild, jag jobbar som djurskyddsinspektör, egen fin bil, egna hundar, eget hus och en underbar pojkvän och även skaffa barn. Men på något sätt så känns den bilden långt härifrån just nu. Min framtid kanske inte alls kommer att se ut så, ja menar nu är jag 18 år jag är myndig, kan flytta hemifrån, skaffa pojkvän , bilda familj.

Men kommer de ens att se ut så? Ja är ju ändå vuxen nu.. Minns när man var liten, så sa man alltid när jag blir stor kommer jag vara rik, kommer ja vara mamma, kommer ja ha ett eget hus. Men jag är ganska osäker på de nu. Det är jobbigt, jag är klyven. Jag vill så gärna men man måste tänka framåt!! Man får inte leva i nuet bara, de fungerar inte så. Jag är fortfarande barn, de känns så iallafall. Jag är mammas lilla dotter, jag vill inte bli vuxen än!
Allt var så mycket lättare när man var liten , hade inga bekymmer. Usch, tänk när mina barn kommer få uppleva tonåren! Det är så mycket krav, så mycket utsida hela tiden. Tonåren är nog den värsta tiden, iochförsig så är jag fortfarande kvar i de stadiet,,,
Framtiden kommer närmare och närmare för var dag som går, den är snart här , den är här. Snabbare än vad man kan ana.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0