Where have you been?

Tjena!

Är hemma nu, sitter vid datorn och nyss druckit kaffe. Ett måste för att orka med hela dagen.. :) Skolan var mycket roligare idag, alla var med varandra idag förutom Vic. Hon var tydligen sjuk?
Vi var på Universeum idag, det var trevligt. Sjukt fint dom har gjort de för djuren ändå, t ex deras regnskog. Djuren måste må bra där ka jag tänka mig. Vi fick höra lite om djurens sex, haha. En kille som var guide, han va skit roligt. Ludvig hette han, kul att driva med honom haha!

Idag har en häst i stallet blivit avlivad, väldigt hemskt måste jag säga. Men något som var bra för den hästen, hon mådde så fruktansvärt dåligt. 22 år gammal, kunde varken dricka, äta eller knappt röra på sig. Usch, försöker tänka mig in i den situationen som ägarna har just nu. Jag kan verkligen inte föreställa mig, tänker när de är mitt beslut att ta bort min ponny. Kommer vara skit svårt, men tyvärr så har man de ansvaret som djur ägare. Därför är de egentligen helt kasst att äga djur, men när dom väl mår bra och dom oftast långa åren man kan tillbringa med dom brukar oftast vara minne för livet! Speciellt hästar, dom är så personliga. Min ponny äger hela mitt hjärta! <3

Ska snart byta om, åker strax upp till stallet. Tänk att jag är där så ofta, eller ah egentligen så är jag inte där så ofta längre. Bara tre dagar i veckan, men när sommaren kommer så har jag nästan han varje dag. Håller på att sätta igång honom nu, det går bra. Har ridit ungefär mellan 15-30 minuter i paddocken tre dagar i veckan, denna veckan ska jag öka till ungefär 20-40 minuter. Man måste vara försiktig, så lätt att dom skadar sig.

Bad boys, bad boys
Anna

Kommentarer
Postat av: vik

aah tack de va ju jätte shysst de ska ja komma ihåg!!

och JA jag är sjuk ?

2010-04-20 @ 18:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0