Snart är lovet slut

Hej!

Jag vet att jag ine har uppdaterat nu på ett par dagar, men de är lov och jag tar en liten break från bloggen.
Detta lovet har verkligen sugit , hade velat göra en massa men så har de inte blivit. Har inte ens druckit en endaste dag, inte ens festat till de lite. Så de suger!

Nu är snart lovet slut, och dom två sista dagarna på lovet ska jag jobba. Det är ju verkligen roligt!
Jag har typ bara varit med Kim hela lovet känns de som, och med emma lite också. Sen har jag varit i stallet också, min häst vaccinerades i Onsdags så han får ta de lugnt fyra dagar till. Känns som jag aldrig får chansen att sätta igång honom, men ska börja på Måndag nu.

Nu när skolan börjar så ska vi börja med Tema, det suger verkligen. Man har så långa lektioner då ! T ex på Tisdagarna har vi lektion från 12 till 16. Alltså fyra timmar lång lektion, och de enda vi läser typ är naturkunskap. :(!!

Igår när jag var i stallet så skulle jag hjälpa Martin att ge hans häst en spruta, han ville att jag skulle hålla henne. När han satte in sprutan så efter ett par sekunder efter så blev hon hel knäpp. Fick rent av panik, jag och Martin förstod ingenting. Vi försökte ta loss henne, då slet hon sig och sprang iväg. Både jag och Martin blev jätte rädda, för vi sprang efter och försökte kolla efter henne men vi hitta henne inte. Som tur var så sprang hon tillbaka igen, men de visades sig att Martin hade satt sprutan fel på halsen. Den hade kommit i ett blodkärl så medlet i sprutan for rätt upp i hjärnan på henne, så de slog slint i huvudet på henne. Usch så hemskt det va, jag har nog aldrig sett en häst vara så rädd innan. Alla dom 12 år jag har hållt på med hästar så har jag aldrig sett de, och jag hoppas verkligen inte att de händer något sånt igen för de var ingen rolig upplevelse!

Här kommer lite bilder från Kims släktingar som vi var hos på Långfredagen!



(Kim, jag, Kims mamma och hans morbror)



(Jag, Kim & hans morbror)



(Kims morbror, jag, Kim, Kims moster och Kims syster)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0