Saker inte ändrar sig

Hejsan!

Nu har jag kommit hem, eller ja för ett tag sedan. Har tränat monté, och de gick verkligen hur bra som helst. Mamma var med och kollade idag, tycker jag var väldigt rolgit. Nu får hon se hur mycket jag har utvecklats!
Vi red på banan idag, de gick jätte bra. Men jag har lite svårt för att rida långsamt, jag rider väldigt gärna foort. Men min tränare tycker nog inte om de alltid, haha så idag skulle jag rida 1 km på 1,40 minut. I början av varvet tyckte jag de gick för långsamt, så tänkte jag skulle öka lite så jag hinner. Men den hästen jag rider han smygöker lite hela tiden, man märker inte de förrän de går väääldigt fort. Jag avslutade 1 km på 1,10 minut.
Den farten rider elit loppen som mellantid har jag för mig. Så de gick lite väl för fort, nästa varv fick jag rida på 2,00 minut och då gick de väldigt långsamt, missade med 3 sekunder men de gör nog inte så mycket haha!

Idag i skolan var de riktigt roligt faktiskt, började med en lång Svenska lektion och jag fick beskedet om att jag får VG i kursen. De tyckte jag var roligt eftersom jag egentligen inte ens har ansträngt mig. Kanske kan satsa på MVG på b kursen? Lite överskattat kanske, men man kan väl försöka. Hade sedan gympa lektion, den var rolig. Men tycker inte om att inte vara i samma lag som Maya, haha låter lite löjligt men grejjen är den att båda är så jävla dåliga förlorare, väldigt ofta som vi börjar bråka då. Det var en gång när vi spelade någon bollsport, så var de sekunder på att vi började slåss haha. Vi gick mot varandra, knuffa lite med varandra. Men maya gav sig, inte för att hon var feg haha utan för att hon vill ju inte slåss med någin vän. Men jag har lite svårt att kontrollera min ilska ibland så om de hade fortsatt så tror jag inte att de hade slutat roligt för varken mig eller Maya. Vi har damp helt enkelt, hahaha :)

NU måste jag verkligen springa och lägga en kiss, annars blir de blött i trosan. hihihihi ;)

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D

Snygg blogg, hoppas du får en härlig helg :D

2010-04-23 @ 12:43:11
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0