Nu börjar allvaret igen!

Hallå!

Nu är denna helgen äntligen över, har jobbat så är jätte trött i både kroppen och huvudet! Men de känns skönt att kommit iväg till jobbet och avklarat det! Vädret har varit kanon också så de var lite roligare att jobba då!
Fast däremot så har jag fått en blåklocka på ena kindbenet, jag orkar inte dra upp hela historien men kan säga att de var ett gummibands fel med en järnkrok. Tur att jag inte fick den i ögat, då hade jag nog varit halft blind vid detta laget!

Imorgon börjar skolan då, allvaret sats säga! Känner inte alls för att börja plugga stenhårt igen, men de är bara till att börja bita ihop för om tre veckor tror jag börjar praktiken! Ska bli spännande och se vart jag hamnar :D Bara de inte blir till någon djurförsök eller nåt, haha då kommer ni få läsa i tidningen hur en liten flicka försöker fria alla dessa stackars djur! Haha hela Astra Zenicas stora mängd med djur springer löst i Mölndal. Undra vad man hade fått för straff då?

Ikväll ska jag bara ta de lugnt, funderar på om ja ska ta mig ett bad. Har så ont i kroppen! Förstår bara inte hur människorna på jobbet orkar syssla med detta jobbet DAGLIGEN! På en dag mockar jag ca 16-18 boxar, lyfter trettiotal med vattenhinkar, lyfter hö osv osv. Tänk er hur många kilo jag lyfter per dag, dubbla på två! Tänk då dom stackarna som gör detta 5-6 dagar i veckan. Tycker synd om er! Därför ska man ha en utbildning då man kan få ett bra jobb, inget jädrans neger jobb! Men jag får vara nöjd med det jag har, tur att man är ute så mycket som möjligt nu när solen äntligen ger oss lite energi!

.......
Anna


Kommentarer
Postat av: Petra

Ha ha du jag har själv valt mitt jobb :-) och jag har utbildning! men vi gör ju bara nio boxar på veckorna och jag bär nästan aldrig hinkarna andvänder slangen :-) ville bara säga det. rolig blogg föresten hälsningar Petra

2010-04-14 @ 17:44:05
Postat av: Anna

hahah lite pinsamt att läste min blogg Petra :P Menar inte så illa om ditt jobb, hoppas inte du tog åt dig. Och jag vet att du har utbildning, menar inte att de är världens skit jobb. Finns ju värre :) Och de med vattenhinkarna så menar jag uteboxarna hehe. Men de var faksikt skönt att jobba i helgen när de var så fint väder. Ha de bra :)

2010-04-14 @ 22:03:51
URL: http://annaemmelijohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0