Dags att träna benen, eller?!

Hej!

Igår tränade jag då monté, och de gick oerhört bra! Älskar denna sporten så otroligt mycket, älskar när de går fort och igår kära vänner så kan jag meddela er väldigt stolt att de gick fort igår! Hehehe.. Vi tränade på stora banan igår, skulle öva på att volta och rida provlopp. Volterna går skit bra nu, förstår de nu! En gång fick vi göra omstart för att jag vände upp för tidigt, de andra gångerna satte jag dom! Ska verkligen filma nästa gång så ska ni få se hur roligt det är! Sen sista gången, skulle vi göra provlopp. Meningen var att vi skulle göra de i lugnt tempo, men jag tycker inte om lugnt tempo så mycket. hehhee!

Vi startade iallafall i volt, som man oftast gör! När speakern sa Kör så släppte jag min häst lite, en väldigt snabb startad häst är de. Men jag tappade kontakten lite vid första svängen, men så var vi i så hög fart så tänkte jag att kanske skulle sakta ner lite så jag inte springer alldeles för snabbt iväg dom andra. Men så tyckte jag de var så jäkla roligt så jag saktade aldrig ner. Vi var i så otroligt hög fart och rätt som de var så började mina ben muskler darra av trötthet, lika så mina armar. Jag fick lite panik, jag orkade inte längre stå upp och jag orkade heller inte sakta ner hästen eftersom jag fick kramp i armarna. Så jag försökte rida lätt i den höga farten, ganska svårt men har man bra balans så går de. Så jag red lätt och började må illa av trötthet, kände att allt blod från huvudet bara rann ner, fick en känsla av svimhet. Otroligt läskigt. Men så fick jag ner honom i skritt, usch jag måste verkligen börja träna benen. Så nu under lovet är de ingen monté, så ska korta upp stiglädrerna på min häst och träna lite själv hemma. Inte i trav då utan i galopp. Måste orka iaf 1600 meter på banan! Mitt mål för montén är att jag ska klara 1600 meter utan några som helst problem! Så de gäller att sätta fart!

Idag börjar jag 12,10 och har bara en lektion och då ska vi se en film. Sen åker jag till stallet direkt och fixar där och rider lite, sen ska jag hem till Emma och fixa mitt hår. Hon ska slinga mitt hår.

Vi hörs sen!
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0