Färgat mitt hår nu!!

Jahopp, tråkiga ni är som inte kommenterar!!!!!

Aja, nu har jag iallafall färgat mitt hår :) Det blev mellanbrunt denna gången, ni får se de på bild imorgon!

Haha jag berättade ju för ett tag sen om hur mycket jag hatade årets julkalender, de är ju en tradition att se på det men ja tycker att dom skämmer ut sig totalt!!
Men mamma har ju tjatat om sina julkalendrar som hon såg på när hon var liten, speciellt en som hette kråk guldet! Så jag har börjat se på den nu, och fan vilken skillnad från 70 talet tills nu .. Speciellt på språket, t ex när mamman tappade sin sirap så sa hon typ " attans, vilken otur man kan ha idag. Nu blir de ju kletigt" men hade t ex jag tappat en sirap burk nu så hade jag typ sagt " fan jävla f**ta!! Helvetes jädrans skit"! Och typ kastat den i väggen, haha o ja jag vet jag har ganska dålig stubin ibland :P

Men de ja ville komma fram till detta inlägget att allting har verkligen förändrats!! Visseliggen så kan dom ju inte svära på en julkalender, men allting va ju då annorlunda. Man hade liksom släde för att komma fram till affärerna, man kände alla i byn kunde prata med alla. Nu liksom, kollar en gubbe snällt på en tjej så tänker ju hon "jävla äckel!!" Nåt i den stilen, haha så jävla blyga vi svenskar är!

Under halloween så har ju barnen traditioner att gå runt och fråga efter bus eller godis, och jag kände mig verkligen dum denna halloween. Ja gick upp för trappan, hade precis varit hos mitt ex och vi hade bråkat så ja v ganska ledsen den kvällen, men så gick jag upp för trappan in till lägenheten, där står ungar som har klätt ut sig. Verkligen gjort allt för att se läskig ut, och de ja sa till dom då var " Stick härifrån" och gick rakt in i lägenheten. Haha taskigt!!!

Jaja men jag är som jag är ibland, har mina dåliga dagar och bra dagar. Det har väl alla?


Pratade med en tjejkompis idag i skolan angående relationer och jag har ju inte direkt haft den bästa om man säger så, men de som har hänt mig vill jag inte ta upp här men varende gång de hände så kunde jag aldrig se andra tjejer i min ålder hända samma sak för. Så när jag läste hennes blogg i morse när hon hade berättat den hemska hemligehten och den mest pinsammaste och förnedrande sak en tjej kan uppleva så på något sätt så blv jag glad? Självklart inte glad för att de hade hänt henne, så menar jag inte. Men jag kände mig inte ensam längre, klart jag visste att folk hade varit med om samma idiot saker men jag trodde aldrig jag skulle träffa på någon som jag själv umgås med ha hänt samma sak för henne..

Men de stärker mitt självfötroende oerhört mycket, nu vet jag att hon kom över honom. Och självklart har jag kommit över han, men frågan är om jag kommer ifrån honom? Ska ja alltid gå runt här och känna mig otrygg? Att inte kunna gå runt med andra killar för något kan hända dom då?
Nej men han kan bara dra åt helsikes långt härifrån! Äcklar mig så mycket när jag ser honom, fattar inte hur jag kunde förnedra mig så mycket. Blunda åt alla **** han gav mig, man skyllde på sig själv. Det är mitt fel, men de är de verkligen inte!! Det är fel på deras huvud!

Så till alla er tjejer där ute, som har en pojkvän som gör er illa. Snälla jag ber er, vakna till med er! Blunda inte längre, låt honom inte sänka ditt självförtroende till botten. Känna sig värdelös och han är "gud" över dig. Ta dig i kragen och ryck upp dig. Det är så himla många fina killar därute som skulle passa just dig.

Tänk er för, den snällaste killen ni någonsin träffat kan helt plötsligt vara den hemskaste människa ni någonsin känt!

Kommentarer
Postat av: elin

Jättebra skrivet, du kan alltid snacka med mig om det, de är ju alltid lättare när båda har vart med om samma sak. <3

2009-12-09 @ 23:36:46
URL: http://elinsofiakristine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0